Aleksandra Fuchs – absolwentka Uniwersytetu Medycznego na kierunku Logopedia z fonoaudiologią. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie w Białymstoku oraz studia z zakresu edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu.
Ukończyła szkolenia kierunkowe do pracy z dziećmi z ASD m.in.:
- „Agresja i autoagresja oraz inne zachowanie problemowe u osób z autyzmem”
- „Diagnoza i terapia rozwoju społeczno-emocjonalnego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”
- Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi – trudne zachowania, strategie, postępowania, szanse i bariery”
- „Dobra współpraca z rodziną osoby z autyzmem”
- „Zrozumieć dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera”
- „Wybiórczość pokarmowa w autyźmie”
- szkolenie z metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – I stopień
oraz szkolenia logopedyczne przygotowujące do pracy z dziećmi niemówiącymi, z ORM, afazją oraz spektrum autyzmu:
- „Rozwijanie alternatywnych i wspomagających systemów komunikacji dla osób z autyzmem”
- „Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem metody werbo-tonalnej”
- „Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia”
- „Autyzm. Rozwijanie komunikacji u osób z autyzmem.”
- kurs I stopnia z komunikacji wspomagającej MAKATON
- „Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne”
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
- „Logorytmika – ruch słuch słowo©”