Neurologopeda. Ukończyła: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Logopedia z fonoaudiologią (studia licencjackie); Warszawski Uniwersytet Medyczny, Logopedia ogólna i kliniczna (studia magisterskie); Uniwersytet Łazarskiego, Neurologopedia (studia podyplomowe).
Zakres pracy terapeuty:

  • konsultacje neurologopedyczne,
  • diagnoza neurologopedyczna zaburzeń mowy, trudności językowych oraz zachowań komunikacyjnych dzieci i młodzieży z zaburzeniami neurologicznymi,
  • terapia neurologopedyczna dzieci i młodzieży z opóźnionym rozwojem mowy (ORM), dyslalią, afazją wczesnodziecięcą, niepełnosprawnością intelektualną czy całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
  • wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej,
  • rozwijanie umiejętności czytania i pisania,

W swojej pracy opiera się na podejściu behawioralnym.

Metody bądź ich elementy stosowane podczas zajęć:

  • Metoda Krakowska (Programowanie języka, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®, Stymulacja lewej półkuli mózgu, Stymulacja pamięci, Stymulacja słuchowa, Ćwiczenia kategoryzacji, Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego, Gesty wspomagające)
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – PECS, elementy MAKATON,
  • Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów – ©GORA,
  • Metoda werbo-tonalna,
  • Masaż logopedyczny,
  • Terapia słuchowa z wykorzystaniem słuchawek Forbrain (stymulacja układu nerwowego, wykorzystująca drgania kości czaszki).

Dodatkowe kursy, szkolenia i seminaria:
SZKOLENIA:

  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza – terapia – masaż©,
  • Gesty obrazujące ruchy artykulatorów ©GORA w ujęciu praktycznym,
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji,
  • Diagnoza, terapia i specjalne potrzeby edukacyjne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
  • Terapia logopedyczna dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną,
  • Faza preoralna połykania – AAC w kontekście karmienia,
  • Podniesienie jakości życia podczas przyjmowania pokarmów u dzieci z niepełnosprawnością i dysfagią,
  • Wspomagające i alternatywnej sposoby porozumienia się,
  • Przygotowanie małych użytkowników AAC do czytania i pisania,
  • Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się,
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®.
Menu